Stensjön IF

Serie:Träningsmatcher 2018
Matchreferat Tranås FF-Stensjöns IF
2018-03-20 09:50

Matchreferat TFF – Stensjön   0-0 (0-0)

Tillbaka på Småländsk mark efter utflykten till Vadstena.

Hemmamatch mot seriekollegan Stensjön

TFF Ställde upp med följande lag:

Mirre

Malm  Kalle  Martin  Theo

Hovis  Anton s  Tobbe  Basche

Affe  Isak S

Bänk: Alen Isak P  Hannes S

Liksom i matchen sist mot Vadstena börja vi lite avvaktande och låter Stensjön föra spelet de första 10-15 minuterna utan att de för den skull skapar några farligheter förutom några hörnor.

Men starten på matcherna  från våran sida måste bli bättre framöver men trots en liten svag inledning på matchen börjar vi så sakteliga jobba oss in i matchen vi börjar ta tag i spelet och börjar också skapa en del riktigt vassa målchanser.

Spelet ute på plan är väl ganska jämt det blir ganska mycket kamp framförallt på mitten ett spel som passade våra motståndare bättre än oss då de är rätt storvuxna och tunga att möta.

Men det är ändå vi som skapar målchanser genom periodvis bra kombinationer som leder fram till fyra riktigt bra lägen, hur vi undvek att lyckas sätta bollen i mål är en gåta! Vi går till halvtidsvila med 0-0.

I pausen inför andra halvlek pratade vi om vikten att spela lite snabbare och inte alltid börja om med bollen i backlinjen så att motståndarna hinner samla sig innan vi går till anfall.

Just den detaljen blir bättre i den andra halvleken vi fortsätter skapa flera fina målchanser men skärpan framför målet finns inte idag! Trots ett stort övertag i antalet skapade målchanser så slutar matchen 0-0.

Det är väl en skaplig match från vår sida, sett till antalet målchanser borde vi gjort en 3-4 mål men så är det ibland bara att ta nya tag till nästa match!

Nästa match är redan nu på Onsdag när vi åker till Mjölby och möter mitt gamla lag Mjölby AI/FF som i år rustat rejält för att ta steget upp i div.3

Bland nyförvärven som en hel del kommer från BK Derby (7) Är det kanske en som sticker ut lite extra Emil Dagnäs som förra säsongen gjorde hela 38 mål! För sitt Derby

Där har vi något att bita i för vårat försvar

//Brandt