Habo IF

Matchnummer: 141201003
Referat Habo IF-Tranås FF
2018-04-16 10:36

Då var det äntligen dags för första matchen.

HABO IF VS Tranås FF  1-2 (1-1)

Söndag klockan 12:00 satte sig ett laddat och lite spänt lag och ledare på bussen för premiären mot Habo på bortaplan.

Efter det obligatoriska dörrstrulet på bussen var vi framme…. In med materialet i omklädningsrummet och ut på plan där det var premiär även för den mytomspunna ”10:an” segrare Tobbe!

Tillbaka till omklädningsrummet för ombyte och matchgenomgång.

Avspark 15:00

När matchen drar igång så tycker jag att vi tar tag i spelet med en gång får lite tryck på Habo och vaskar fram en del halvchanser bla.4st hörnor under första kvarten utan att det resulterar.

Men så i den 17:e minuten pressar vi högt Isak S vinner boll och tar sig igenom blir fälld innanför straffområdet med en solklar straff som följd. Straffen förvaltar Isak själv säkert fram till 1-0 för oss!

Efter straffen böljar spelet lite fram och tillbaka vi har lite problem med Habos fysiska spel och långa bollar men inget av lagen skapar några direkt farligheter.

Men så efter halvtimmen spelad får Habo en hörna som de förvaltar fram till 1-1 så vi går till halvtidsvila med ett oavgjort läge.

Vi rättar till lite småsaker i pausen och kommer ut till den andra halvleken taggade! Direkt tar vi tag i matchen och vi för matchen skapar några halvchanser utan att lyckas sätta dit den.

När matchklockan tickat förbi matchminut 80 får vi en frispark utanför straffområdet som vi på ett mycket bra sätt förvaltar en inövad variant leder fram till att Hannes S trycker in sitt första A-lagsmål fram till 2-1 TFF!

Lite smånervösa sista 10 minuter men vi reder ut det på ett bra sätt Habo lyckas inte vaska fram någon målchans på slutet. Pipan ljuder och seger i premiären är ett faktum!

Skön bussresa hem till Tranås också skönt att ha premiären avklarad med ett positivt resultat i bagaget!

Nästa match nu på Lördag 21/4  15:00 Hemma på Bredstorp mot Stensjön väl mött där!

//Brandt