Bankeryds SK

Aktivitetsinfo: Buss
Referat Bankeryds SK - Tranås FF
2018-04-25 09:55

HYUNDAI CUP  BANKERYD SK vs TRANÅS FF   1-4 (0-2)

Tisdagkväll och dags för första matchen i Hyundai Cup vi sätter oss i bussen med destination Bankeryd med det yngsta laget i TFF:s historia då jag valt att vila hela startelvan som vi hade hemma mot Stensjön!

Laget som var uttaget bestod av 7 debutanter födda 00-01 och 2 spelare födda 03! Erik Johansson och Oskar Sigurdsson som även är med och tränar med A-truppen.

Det var lite spända och förväntansfulla killar som gick ut till match men när väl matchen startar så överraskas jag av med vilken inställning vi tar oss an starten på matchen!

Ingen nervositet här inte! Omedelbart tar vi tag i spelet och tack vare bra passningsspel med fina kombinationer skapar vi redan i inledningen ett par skarpa chanser och redan i den 6:e matchminuten tar vi ledingen med 0-1 genom Anton Schildt som håller sig framme på  en målvaktsretur och trycker dit 1-0 efter att Abbas fått till ett bra skott från distans. Vi fortsätter föra matchen och efter ca: en halvtimme så är det dags för matchens stora ”lilla ”spelare att kliva fram Erik löper bra i djupet lurar skjortan av mittbacken ren med målvakten så chippar han bollen över målvakten fram till 0-2! Erik är född 03 men har redan ett stort spel i sig ska bli kul att följa hans utvecklingen, vi går till paus med en 2-0 ledningen.

Det är en nöjd tränare som i paus bara har positiva saker att förmedla till sina unga spelare.

Till den andra halvleken är det även dags för den andra 03:an Oskar Sigurdsson att få göra A-Lagsdebut då han direkt efter paus går in som högerback även här har vi en framtidsman som på ett mycket bra sätt spelar sina första 45 minuter i senior sammanhang.

Starten på den andra halvleken börjar med ett ganska stort övertag för Bankeryd som jagar en reducering som också kommer efter en kvart 1-2 där och då tänkte jag att det här kan nog bli tufft att stå emot.

Men så fel man kan ha! Istället så tar vi återigen tag i spelet och dags för nästa ungtupp att sätta sin prägel på matchen, Hannes Samuelsson som bara är 17 år men som redan har gjort en hel del framträdanden i A-laget sätter dit både 1-3 och 1-4!

Om sanningen ska fram och det ska den ju så har vi kontroll på matchen och hade nog kunnat pilla dit nåt ytterligare mål det är med glädje man ser så unga spelare som för många var deras debut i A-laget klara av det så bra!

Det är också ett bevis för att våra Ungdomstränare i TFF gör ett mycket bra jobb! Nu ser vi framemot nästa utmaningen som är borta mot Gullringen på klassiska Gullemon  Söndag 16:00 är det som gäller!

Vi ses där!

//Brandt