Ekhagens IF

Matchnummer: 141201041
Matchreferat Tranås FF-Ekhagens IF 26/5
2018-06-04 10:19

TFF vs Ekhagen  3-0  (2-0)

Hemmamatch mot Ekhagen på ett för dagen soldränkt Bredstorp. Vi börjar direkt att föra matchen och trycker ner Ekhagen och redan i den 3:e minuten får vi efter en hörna straff då en motståndare täcker ett skott med handen Benja förvaltar den säkert fram till 1-0.

Vi fortsätter spela bra och 2-0 kommer efter kvarten spelad återigen är det Benja som trycker dit 2:an fint framspelad av Affe. Kanske att det gick lite väl lätt i början för sen börjar vi bli lite omständliga och överarbetar många situationer vi spelar inte jättebra men matchbilden är densamma vi för spelet och fortsätter trotsallt skapa målchanser men 2-0 står sig halvleken ut.

I halvtid pratar vi egentligen bara om att fortsätta pumpa på och hålla upp tempot samt att skärpa till vårat passningsspel på den sista 3:e delen.

Vi får en flygande start på den andra halvleken när Anton trycker dit en frispark på en intränad variant fram till 3-0 redan i den 58:e minuten och matchen är avgjord!

Resten av matchen består av en kavalkad av missade målchanser från våran sida och en hel del slarvigt spel kanske att värmen spelar in för det var mycket varmt! Ekhagen får till ett tröstmål fram till 3-1 men det är aldrig nån fara på taket.

Sammanfattningsvis så var det här ingen jättematch från vår sida men en stabil seger och 3 nya poäng är det viktigaste!

Ny match redan på Fredag kl.19:00 borta mot Österbymo.

Väl mött där!

// Brandt