IFK Österbymo

Matchnummer: 141201046
Matchreferat IFK Österbymo - Tranås FF 1/6
2018-06-04 10:20

IFK Österbymo vs Tranås FF  0-1 (0-0)

Fredagskväll och vi åkte till Österbymo för årets andra Derby .

Det va en mycket varm kväll med en härlig inramning tyvärr höll väl inte Planen samma höga standard såg direkt när vi kom ut för att värma upp att det skulle bli svårt att rulla boll på den här planen.

Det skulle visa sig stämma det hoppade och studsade lite hursomhelst och vi hade svårt att få igång nåt spel samtidigt som våra motståndare slet som djur ute på planen vilket inte direkt gjorde saker o ting lättare för oss.

Första halvlek består mest av kamp och inte så mycket spel vi har egentligen bara en målchans när Affe skaffar sig ett läge och drar på ett bra skott som räddas av deras duktige målvakt Österbymo skapar ingen het chans.

Så halvtid 0-0 vi pratar om i pausen att spela lite enklare rakare och snabbare vilket vi också gör direkt från start av den andra halvleken vi tar tag i matchen och för den utan att för den skull kunna skapa några riktigt heta målchanser.

Basche får ett läge men kommer lite snett på bollen och det hela rinner ut i sanden men tendensen är att dom börjar bli trötta och vi tar över mer och mer. Så iden 75:e minuten spelar Bashe fram Hovis som krigar in bollen från nära håll 1-0!

Det målet kändes väldigt skönt att få! Lite smånervöst på bänken sista kvarten men vi reder ut det på ett bra sätt! 3 sköna poäng med hem till Tranås och fortsatt serieledning Gott så!

Juni Månad blir ett kraftprov 4:a matcher kvar i serien, 2 cupmatcher en i Svenska cupen och en i Hyundai cup och det ska klaras av på lite drygt 3 veckor.

Med början nu på Onsdag tar vi emot Smedby från Norrköping i Svenska cupen Smedby spela i div.3 och ligger förnärvarande på andra plats så där får vi nåt och bita i Matchen startar  15:00

På lördag tar vi emot Ölmstad hemma med matchstart 15:00

Väl mött på Bredstorp!