Torstorps IF

Matchstart:lör 13 april, 16:00
Plats:Bredstorps IP - Konstgräs
Matchnummer: 000087005
Referat Tranås FF - Torstorps IF 13/4!
2019-04-15 13:57

Så var det äntligen dags för seriepremiär. En premiär som vi har gått och längtat efter i flera månader.  Två inomhuscuper och 7 träningsmatcher har vi hunnit avverka samt. en försäsong som har varit igång i 5 månader.  Det var således ett taggat TFF som i lördags gjorde efterlängtad comeback i Division 3.

Startelvan

Mirhad

Anton, Martin, Christo, Theo

Victor

Markus, Benjamin, Adnan (45), Gentijan (75),

Alexander

Ersättare:
Isak (75)
Oskar
Erik
Hugo (45)
Haris
Hannes

1:a Halvlek:

Matchen startar i högt tempo med bra fart från båda håll. Torstorp är det lag som tar tag i taktpinnen och skapar två heta lägen under första kvarten. Men Mirhad i målet gör två kvalificerade räddningar och resultatet är fortsatt 0-0. Efter 25 minuter så skapar vi vår första målchans. Markus får en fin passning ute på högerkanten av Adnan, men där står även deras målvakt för en fin räddning. Sista kvarten i första halvlek så lyfter vi upp spelet väldigt bra och skapar ytterligare bra chanser men det är mållöst halvleken ut.

Inför den andra halvleken trycker vi på att vi ska vara fortsatt noggranna i vårt passningsspel, ligga rätt i position och ställa om blixtsnabbt vid vunnen boll så kommer vi att skapa flertalet chanser.

2:a Halvlek

Vi gör en ändring inför den andra halvleken. Adnan kliver ut och Hugo kommer in. Markus tar Adnans plats i mitten och Hugo spelar på vänsterkanten. Vi startar andra halvlek på ett bra sätt och skapar lite små chanser men inget jättefarligt. Vi lyfter upp vårt spel och vi börjar vinna mycket boll på mitten.  De så viktiga andrabollarna vinner vi på ett annat sätt jämfört med första halvlek och kan på så sätt etablera mer tryck och kontra farligare. Vi tar över mer och mer och skapar några farliga chanser men Torstorps målvakt fredar fortsatt sin nolla med bravur. I den 70:e matchminuten så tar något ologiskt Torstorp ledningen med 1-0. Ett bra inlägg från vänsterkanten som de knoppar in vid bortre stolpen. Ganska omgående efter målet fortsätter vi trycka på för en kvittering. Vi skapar en del kvalificerade målchanser men inget som resulterar i mål.  I den 75:e minuten så gör vi vårt andra byte. Ut går Gentijan Preteni och in kommer Isak Segersson. Vi ändrar uppställning till en något offensivare uppställning. Så i den 86:e matchminuten så lyfter vi in en frispark från mittplan där det blir lite flipperspel innan Isak skarvar ner bollen till Benjamin som kommer loss, kastar sig fram och stöter in kvitteringen. Det förlösande 1-1 är ett faktum och vild glädje bland både spelare, ledare och publik. Minuten senare kommer Afzelius fri och rivs ner men domaren viftar avvärjande och matchen fortgår efter vilda protester. Efter 93 spelade minuter så blåser domare Anel Begovic i visselpipan och de båda kombattanterna får broderligt dela poängen.

Ny match på torsdag då vi besöker metropolen Vimmerby. Vimmerby IF står för motståndet. Avspark 19.30. Väl mött där.