Gripenbergs BK

Serie:Träningsmatcher 2020
Matchreferat Tranås FF 6-0 Gripenberg
2020-02-17 09:26

Äntligen dags – matcher igen efter månaders slit. Det är det vi tränar för.

Dagens motstånd var det nyligen uppflyttade Gripenbergs BK som via kvalet kvalificerade sig för div.5.
Vi pratar innan matchen om lite punkter vi har tränat på, uppspelet och pressen, att våga spela och ha roligt.

Vi börjar matchen bra – vi vågar spela vårat spel och vi bryter oss igenom gång på gång.

Första målet dröjer inte länge, i minut 13 så har vi redan bränt ett par högkvalitativa lägen, men när Tobias Åkesson får chansen på ett inspel av Emil Ljung så smäller det i nätet. 1-0 och absolut INGEN är gladare än Tobias själv.

Väl här rullar det på, anspänningarna släpper och vi vågar spela spelet fullt ut.
Vi översköljer Gripenberg konstant och både 2-0 och 3-0 kommer via Emil Ljung.
Jag tror det var 3-0 som var riktigt fotbollsgodis.
I slutet av halvleken lönar våran press sig där Adnan bryter högt upp, spelar till David som inte gör något misstag. 4-0 i paus.

Vi gör många byten till andra halvlek – 7 spelare som byts in.

Tanken var att alla skulle få känna på matchspel igen efter en lång försäsong.
Vi börjar andra lika bra, chanserna avlöser varandra, dock får vi inte dit bollen.
Spelet kanske inte sitter lika bra som första halvlek, men vi vågar hålla i bollen och det är det viktigaste.
I mitten av halvleken smäller det efter en hörna. Gripenbergsförsvaret sover, Haris rusar fram och Emil slår bollen mot första stolpen, smack säger det från Haris högerdoja och 5-0 på tavlan.
Vi fortsätter trycka på och skapa lägen, bränner kanske lite för mycket men det är bra om allt inte sitter 100% än. Det finns att jobba på fortfarande.
Isak avslutar målskyttet i slutminuterna efter fint framspel av Robin och Anton.
6-0 på tavlan och en fin träningsmatch ur en coach perspektiv. Vi kan väl sammanfatta med att 6-0 är verkligen i underkant.
All gör en bra match och ingen faller ur ramen

Extra plus för dagen går till Emil Ljung, Theo Stensson, Jacob Malm och Tinus Jonsson.

Nu kör vi på i veckan som vanligt och nästa helg möter vi Nässjö på lördagen och Torpa på söndagen.