Tranås Fotbollförening

Serie:Träningsmatcher 2020
Referat Tranås FF - Nässjö FF
2020-02-25 09:35
Lördag igen och dags för en riktigt stor utmaning,  mot Nässjö FF som åkte ur div.2 och med största sannolikhet vill tillbaka direkt.
Vi pratar innan matchen om att våga.
Att våga spela vårat spel, att inte ha för mycket respekt och att rulla bollen.

Tyvärr så är första kvarten något helt annorlunda, vi blir nedtrycka konstant av ett duktigt Nässjö som rullar bollen riktigt fint. Den enda spelaren som är riktigt påkopplad första kvarten är Daniel som gör en rad kvalificerade räddningar.
Efter detta äter vi oss in i matchen, mer och mer. Vi får några hörnor och vi börjar sätta presspelet lite mer.
Dock är det en slumpboll som rinner igenom vårat försvar som leder till 1-0. Deras anfallare reagerar snabbast, blir fri med Daniel och gör inget misstag.

I paus pratar vi återigen om att våga – att vi ska ta ansvar, rulla bollen och hitta våra uppspel.

Andra halvlek börjar vi bra och sätter tryck, Nässjös målvakt får göra en riktigt kvalificerad räddning efter en hörnvariant.
Vi börjar rotera lite folk och tyvärr är det 2 inviduella misstag som gör att bollen rinner igenom en andra gång för ett friläge till Nässjö. 0-2 på tavlan.
0-2 blir även slutresultatet.

Jag tycker vi gör en helt okej match. Även att vi kan våga ännu mer när vi blir satta under press.
Vi måste våga misslyckas för att lära oss, så vi tar detta som en läromatch, hittar delar vi kan bli bättre på och tar nya tag mot Gullringen nästa lördag.

Beröm för dagen går till Daniel Haglind och Haris Kaharevic.

Kommande matcher
Spelade matcher