Tranås Fotbollsförening

Serie:Träningsmatcher 2020
Referat Tranås FF - Torpa AIS
2020-02-25 09:37
Andra matchen på 2 dagar för vissa spelare här, så vi ställer upp med en del folk från lördagsmatchen plus en del som stod över matchen mot Nässjö.
Tyvärr är vi lite ont om folk för att en tränare ska tycka det är optimalt men det är bara att anpassa sig.
En debut som utespelare för Assisterande tränaren Abdijanovic och en bänkplats, samt nummer 9 för huvudtränare Erlandsson säger en del om att vi saknade folk.

Återigen innan matchen så pratar vi om att våga spela vårat spel, träna på uppspelen och hålla i bollen.
Vi börjar matchen helt okej, kanske lite slarvigt med att slå bort bollar och lågt tempo men vi tar helt rättvist ledningen genom Alex Virtamo som tar emot ett inspel från Ludvig Stahre, snyggt vänder om och klappar till
med vänsterfoten, smack 1-0.
Efter detta börjar vi spela lite omständigt, tar onödigt många touch på bollen och verkar allmänt ointresserade av att spela.
Helt rättvist så kvitterar Torpa ca 15 minuter innan paus efter lite sjabbel i vårat försvar.

I paus pratar vi om att vå ner antalet bolltouch och få upp tempot igen. Samtidigt som vi vet att det är lätt att falla in i ett lägre tempo.

Vi gör ett byte, Mahdi kommer in istället för Hugo som glädjande nog gjorde Comeback denna helgen efter problem med baksida lår under försäsongen.

Dock är det Torpa som tar ledningen efter en hörna där vi är väldigt obeslutsamma vid första stolpen och bollen passerar mållinjen med någon marginal som jag fått berättat för mig.
Philip Lindqvist håller inte med, men får ett gult kort av domaren som tack för att han påpekade att det var fel domslut.
Vi gör ett byte till – där Jacob Malm kommer in istället för Adde som spelat många minuter mot Nässjö och även idag mot Torpa.

Vi går upp på 4-4-2 där Christo flyttar upp på topp. Detta är inget vi tränat på än, så spelet faller lite här. Det tar vi på oss från ledarstaben.

Dock kvitterar vi väldigt snyggt. Malm spelar en instickare mot Mahdi som gör ett kanonavslut – Smack, rätt upp i nättaket och 2-2 på tavlan.

Tyvärr tar det inte ens 1 minut från att vi gör 2-2 till att Torpa gör 3-2, vi står alldeles för högt med backlinjen, Torpas anfallare rinner igenom och sätter dit 3an.

Vi har några kvitteringschanser genom Christo och Hugo. Dock är det ingenting som resulterar i mål. 2-3 blir slutresultatet.
En match där det är många tunga ben på vissa spelare, Andra har tyvärr dålig inställning och skärpa. Här krävs det bättring.
Vad vi alla kan göra är att kämpa och ge 100% och det gör inte alla därute idag, vilket är tråkigt att se som tränare.

Beröm i dagens match går till Ludvig Stahre som visar på inställning och framåtanda och Mahdi som gör ett bra inhopp efter paus.

Nya tag i veckan med träning måndag, onsdag, torsdag och match på lördag mot Gullringen.