Tranås Fotbollförening

Plats:Vifolkavallen
Referat
2020-03-07 16:46
Här kommer ett kort referat från för dagen inlånade coach.

Vi möter ett Mjölby med otroligt många bra spelare som troligen kommer vara med och kriga om serieguldet i trean i år.
Tycker ändå vi står upp bra med våra förutsättningar. Vi bygger detta lag på lång sikt och med spelare som bor eller har anknytning till Tranås.

Mjölby har det mesta av bollinnehavet i första halvlek där vi får jaga bra jäkla mycket, men ändå tycker jag att vi gör det helt ok. 1-0 till Mjölby efter första.

Andra halvlek gör vi en del byte, Hugo, Östh eller Isak kvitterar vem det var vet dom bara själva. Jag tror att det kan vara ett ögonbryn från Östh eller Isak. Mjölby fortsätter att ha mycket boll men jag tycker vi gör en bättre andra än första.Kul att se.
Mjölby gör 2 mål i andra och vinner välförtjänt med 3-1.

Denna match var otroliga kliv framåt jämfört med Gullringen senast. Idag jobbade ni föredömligt hela laget, kul att se (coacha)

Plusbetyg:
Hannes (15 år), Östh (bra mycket äldre), Ludde, Christo, Isak och Danne