Myresjö/Vetlanda FK

Matchnummer: 141202084
Referat MVFK-TFF
2020-08-27 07:38

Lördag, stekhett, dags för våran andra match i serien.

Denna gång ställs vi borta mot Myresjö/Vetlanda på fina Myrvalla i Myresjö.

Matchen från Tranås sida går igång i ett rasande tempo, kanonchans på kanonchans radas upp.
Emil Nickar stolpen, Målvakten räddar friläge från Isak.

Efter detta lugnar det ner sig, med Tranås som bollförande lag, vi vågar spela vårat spel, kommer till några halvlägen men inga direkta målchanser.

MVFK sticker upp emellanåt i fina kontringar, får 2 chanser, en som Daniel räddar fint och en annan som de skjuter i stolpen.

Resultatet står sig i paus, då vi pratar om att försöka vara mer effektiva när lägena dyker upp och att fortsätta trycka på.

Vi inleder den andra halvlek på samma sätt, vågar rulla boll och hotar.

I den 55e minuten så kombinerar sig Isak och Tobias igenom på vänsterkanten, bollen in till Robin som snyggt spelar tillbaka den mot Åkesson som sätter 0-1 till Tranås.

Matchen står och väger, men det känns som vi har lite mer övertag.

Under vätskepausen i den otroliga värmen under andra halvlek så pratar vi om att inga misstag görs utan att vi ska inte sätta oss i något onödigt.

Det är dock efter vätskepausen som vi klappar ihop totalt, det känns som vi inte riktigt orkar trycka på och kanske är vi lite nervösa.

1-1 kommer efter ett kanonskott från deras vänsterytter, därefter kommer 2-1 efter ytterligare 4-5 minuter av ett försvarsmisstag.
3-1 kommer när vi trycker på i slutet, kontring och game over.

Vi gör en bra match i ca 75 minuter, efter detta så finns det inte jättemycket positivt.

Bra för dagen: Christo, Hugo och Isak.