IFK Västervik

Matchnummer: 141202089
Referat TFF-IFKV
2020-08-27 07:39

4e matchen på 10 dagar och vi är på upploppet av den intensiva starten på serien.

Vi pratar om vikten av aggresivtet, vilja och spelglädje inför matchen och att vi verkligen vill visa att vi är ett bra fotbollslag.

Vi går också ut och inleder matchen bra, David Ingesson nickar in en hörna, 1-0 till TFF.

Som en blixt från klar himmel gör vi ett försvarsmisstag några minuter senare, Västervik straffar oss direkt och gör 1-1 på en retur.

Dock tar vi tag i taktpinnen återigen och i mitten av halvleken så har vi ett fint anfall där vi sågar oss igenom i mitten, Adde hittar fram till en djupledslöpande Isak som inte gör något misstag, 2-1 TFF.

Vi skapar ytterligare chanser i första halvleken men inget vill leta sig in i målet.

Paus

Andra halvlek och instruktionen från sidan är att fortsätta tryck på, fortsätt våga och döda matchen.

Andra halvlek blir kanske inte den bästa från våran sida, vi kanske bjuder in Västervik lite i matchen.
Daniel gör en fin räddning på frispark.

Med 10 min kvar kommer det förlösande 3-1 målet – Det är högerback Haris som dyker upp på en högboll i straffområdet, tar ned med bröstet och smack, Vänstervolley ner i målvaktens högra hörn.

Efter detta blir det mer lugnt och tryggt, strax efter spelar Aron fram Isak som gör sitt andra för dagen och fastställer slutresultatet, 4-1.

En stabil och bra match från vår sida, som visar att vi är ett bra spelande lag med tålamod.

Bäst i TFF – Isak Segerson
Övriga Bra insatser – Alla, med speciellt omnämnade till Haris, Christo och Ludde.

Nästa match på fredag – Bäckseda borta, avspark 18.45.