Tranås Fotbollförening

Samling:13:30
Förlust mot Eksjö
2019-04-22 19:08
Tungt tungt tungt. Ska ge mig på en sammanfattning av dagens match. Eksjö borta strålande fotbollsväder, känslan innan matchen var god, bra fokus. Matchen startar och det märks direkt att vi är där idag, rätt mental inställnig, vi vinner andrabollar vi stressar Eksjö till misstag redan första 5 min.
Eksjö skapar lite småchanser via deras högerkant, och det är även där dom kommer igenom efter 14 minuter, ett inlägg på bortre stolpen där en Eksjö spelare får stå omarkerad och stöta in 1-0. Vi repar nytt mod och fortsätter äga mitten, vassa kontringar, vi skapar mycket målchanser men lyckas inte behålla skärpan hela vägen. 1-0 står sig halvleken ut.
Vi har gott mod och alla tror på att vi kan vända denna match till seger, vi fortsätter att skapa massor med målchanser, Eksjö är under dom första 15 minuter i andra halvlek fullständigt utspelade, vi skapar chans på chans på chans, men bolluslingen vill inte rulla in, som jag ser det på kanten gör vi minst 1 regelrätt mål som domaren vinkar av för offside.
i vår iver att kvittera så blir vi stuntals väl offensiva, vi låter Eksjö komma i farliga kontringar där vi inte är i fas med varken mittfält eller backlinje, där räddar Julia B oss några gånger.
Vi forstätter kämpa slita för varandra, jag som ledare är stolt över den insatsen ni bjuder på idag. Vi var klart bättre än Eksjö, men vi hade inte marginalerna/skärpan i avslut med oss idag. Spelmässigt en mycket bra genomförd match.
Eksjö gör 2-0 i 87e minuten,
Alla ska ta åt sig, men Rebecca och Vilma L måste få ett extra plus idag.
/Coach

Start 11:an