Dam

Matchnummer: 230321013
Äntligen vinst !
2019-04-28 19:00
Vi vinner välförtjänt mot ett mkt ungt och bra spelande Svärtinge med klara 5-1. Skönt!
Extra skönt efter den snöpliga förlusten mot Eksjö där vi gör det mesta rätt förutom mål.
Vi startar matchen övertygande. Det är vi som bestämmer på våran hemmaplan. Vi vet att vi möter ett ungt och ganska spelskickligt lag. Vi pratar om att vara lite extra fysiska. Maria tydliggör detta med ett par schyssta, hederliga glidtacklingar på det för dagen torra konstgräset. Det värmer fotbollshjärtat, lite som välkommen till TT’s hemmaborg!!💪👊⚽️.
Vi har ett markant övertag - kanske mest för att Svärtinge tydligt spelar för att utveckla sitt lag/spel . Rullar ständigt kort och vi kan sno bollen högt och skapa farliga målchanser vilket vi flera ggr gör.
Wilma W har 4 klara målchanser. Hon har verkligen snabbhet och  näsa för att nosa fram dessa. Sätter givetvis det svåraste när radarkompisen från flicklaget Clara serverar en fin djupledsboll som WW sätter snyggt i bortre burgaveln. WW bör göra något mer mål i första halvlek. ( vi får träna extra på avslut)
Däremot gör en ovan målskytt ett väldigt vackert mål( tror vi o alla även den mycket trevliga Svärtingestaben)
Klockren hörna på pannan till Sara Sterne i krysset. Givetvis jubel 3-4 min före paus men icke. Domarna för övrigt mkt bra hittade en märklig offside. Vi accepterade detta med ökad offensiv frenesi. 1-0 i paus med mersmak⚽️💪
Direkt i andra fixar Rebecca 2-0 efter en tilltrasslad situation.  3-0 fixar Sparv med ett läckert lobbskott!
Allt klart tror man.
Svärtinge kunde givit upp .... men så gjorde dom inte fixade 3-1 efter att vi inte riktigt löper fullt hem.
Mål i fotboll förändrar allt. Från att vara ha varit självklara blir vi allt annat. Vi stöter i fel läge. Vi pressar individuellt . Vi är otroligt långa som lag. Detta pågår i kanske en kvart och hade vi släppt in ett mål till där. Så kanske vi inte fått med oss 3p. Viktig lärdom. Men  vi hittade fokus igen och kunde avsluta med ytterligare 2 vackra mål.
Alla får beröm. Bänken fin oxå!
Extra +!Sterne, Maria(ovan plats , magnifik inställning) Clara (3ass) Sparv 2 mål 2 ass utan att glänsa.
Rebecca mest för att hon fyllde år(2mål)
Gott! Nu kör vi vidare💪💪💪⚽️⚽️⚽️⚽️
Ledarna