Tranås Fotbollförening

Aktivitetsinfo: Träninsmatch Mjölby
Borta Premiär mot Mjölby
2020-02-29 21:49

Nu är säsongen igång på allvar, borta match mot Mjölby slutade 1-1 vi gör en helt godkänd insats. Nytt spelsystem nya spelare och många på ovana positioner. Första halvlek spelar vi efter den plan vi gjort upp innan, och förutom lite smådetaljer så ser det riktigt bra ut.

Ganska jämn första halvlek vi skapar några halvchanser, vi spelar tufft och vinner de flesta närkamperna. Vi är något ängsliga i passningsspelet vi måste våga rulla boll och hitta enkla alternativ. Samtidigt variera korta pass med långa. Vi sätter inte så många uppspel långt till våra snabba anfallare, det måste vi göra bättre framöver.  Andra halvlek är fortsatt bra, vi tröttnar något och Mjölby skapar lite mer, men tycker ändå att vi står upp bra. Vi måste fylla på med mer folk när vi väl kommer till anfall, ett bra exempel är vårat mål där Moa följer med och får också returen och kan enkelt rulla in kvitteringen. Moa ska ha ett gigantiskt plus för sin otroliga löpinsats, jag har sällen skådat någon springa så mycket under 90 minuter.

Lydia ska också ha ett extra plus för sin mittbacks roll! Men framförallt laget och känslan att vi jobbar för varandra det värmer mitt fotbollshjärta extra, en i övrigt ganska kylig dag!

/Coach

Kommande matcher