Dam

Matchnummer: 230321096
Kenty-TT 2-2 (1-1)
2020-08-23 10:49

Tillbaka på rätt spår. Lika hemskt det är när vi inte får till vårt spel, lika underbart är det när vi spelar som vi gjorde igår. Satte mig direkt när jag kom hem i går och tittade på hela matchen, (inte helt uppskattat av familjen)visst finns det en del att jobba på, men det var väldigt mycket som var bra, i synnerhet första halvlek när vi faktiskt för matchen och skapar betydligt mer än Kenty, slående likt matchen mot Smedby.

Vi sätter pressen rätt, genom varje lagdel, vi är aggressiva i försvarsspelet vi ger inte Kenty mycket tid med bollen, det är bara Amanda som skapar något i Kenty. Deras 1-0 mål kommer lite oväntat och orättvist, det sker genom en djupledsboll som vi upphäver offsiden på, Amanda ligger något före Lydia när passet går, men Moa följer sin ytter och upphäver då offsiden vilket gör att snabba Amanda springer ifrån och gör ett väldigt vackert mål! (ingen kritik till Moa, jag anser att hon gjorde rätt som följde sin spelare, vi kollar på det i morgon på träningen) Efter målet fortsätter vi att spela bra, skapar chanser och framförallt spelar vi fotboll med fantasi och spelglädje. Och kvitteringen kommer på ett utmärkt sett. Det startar med att Linnea går upp helt perfekt i rygg och bryter bollen, som går till Clara som snyggt tar med den och slår ett öppnande pass till Hanna, som utmanar och går förbi sin back och serverar Vilma som rullar in den lugnt. Ett väldigt fint spelmål som innehöll mycket godis för ögonen. 1-1 står sig halvleken ut. Andra blir mer ställningskrig, vi tappar lite mer boll än i första, men fortfarande en jämn och tät match där vi vinner den fysiska kampen, STARKT.

2-1 till Kenty och det känns otroligt tungt, vi tappar boll på mitten, men Elsa gör ett otroligt hem jobb och vinner tillbaka bollen, men ändå studsar den Kentys väg och avslutas med ett misslyckat inlägg som går in vid bortre stolpen. Men vi ger inte upp jobbar hårt och med 2 minuter kvar på matchen så får Clara bollen och spelar fint fram till Vilma som sprungit otroligt mycket hela matchen, hon utmanar sin försvarare lurar henne så hon tvingar fälla Vilma, och straffen är ett faktum.

Hanna kliver fram, min puls ligger på 250 slag per minut, Hanna är iskall lurar målvakten fullständigt och rullar in den till höger.

Jag vill återigen ge hela gänget ett stort plus för dagens insats, men vill ge Ellen och Elsa ett extra plus.

Samtidigt är det otroligt viktigt att Hanna och Lydia och Rebecca tar det ansvaret som ni gjorde i går

Nu är bollen i rullning, nu ska vi bli väldigt svåra att stoppa i höst.

Ni är grymma TT lirare.

/Coach