Tranås Fotbollförening

Samling:11:00
Mjölby-TT 0-1 (0-0)
2020-08-30 10:13

Så kom den efterlängtad segern i serien. Och så rättvist det var. Vilken första halvlek vi gör. Spelar en snabb teknisk och mycket bra fotboll. Vi spelar exakt efter den plan vi bestämt, Mjölby hängde inte med alls. Stort plus till det tålamod ni visat upp denna säsong. Trots att mycket saker gått emot så har ni jobbat på bra under hela säsongen, så ni är verkligen värda framgång. Tillbaka till matchen, det vi inte riktigt får till i första halvlek är att sätta dit bollen i mål, trots allt en ganska viktigt detalj i fotboll. Men med tålamod och hårt jobb så får vi utdelning i andra halvlek, i matchminut 56 så bryter Elsa sig loss och avancerar fram och avslutar briljant i målvaktens vänstra hörn, ett mycket fint mål av en av planernas bästa spelar för dagen. Sen tappar vi matchen och bjuder in Mjölby. Vi faller in i deras tempo och passningsspel. Vi slarvar med passningar och tar en rad felbeslut. Detta får vi prata om på träningen i veckan, hur vi kan göra bättre framöver. För med lite otur kan det kosta oss segern. Förutom sista 25 minuter så gör vi en mycket bra insats, jag vill ge alla ett stort beröm, ett extra plus till Clara och Moas otroliga arbetsinsats. Och vår försvarsklippa Lydia som alltid ligger på en hög nivå. Vill ge bänken och i synnerhet Elin och Elli som inte fick någon speltid idag, men sitter och bidrar med positiv energi och en alldeles utmärkt inställning trots detta. Det är en egenskap som jag värderar mycket högt, stor respekt till er. Nu gäller det att ladda om till Lördag när Motala kommer på besök.

/Coach

Kommande matcher